Half-Life
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2004-09-23
 
Let's chat!
 
FELEZSI ID

Mr sokat gondolkodtl azon, vajon a Half-Life mirt Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol sz: felezsi id. Viszont itt nem egy focimeccsrl van sz! :)) Ez kkemny fizika, hlgyeim s uraim! S most me a fogalom:

FELEZSI ID: az az id, amely alatt a radioaktvan boml atommagok fele elbomlik. Ez a klnbz elemek esetn st minden izotpjnl ms s ms. A msodperc trt rsztl millird vig terjedhet ez az idtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktv bomls teme SEMMIVEL sem befolysolhat...

Gondolom, mostmr mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))

 
Felmrs
Kvncsiak vagyunk, mennyi visszatr "vendg" van kztetek...
Mennyit lgsz az oldalon?

Amikor csak idm engedi (49 / 17%)
Nha-nha felnzek (79 / 27%)
Elszr vagyok, de mg jvk (116 / 40%)
Elszr vagyok, de nem hiszem, hogy jvk mg (44 / 15%)

Szavazatok szma: 288

Ltrehozs idpontja:
2007-01-11 09:25:54

Szavazs lezrva:
2007-10-24 18:17:54


Lezrt szavazsok
 
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?
Melyik Valve-jtk a jobb?

Half-Life + kiegsztk
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode One
Half-Life 2: Episode Two
Portal
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Hrek, rdekessgek
Hrek, rdekessgek : Megjelent a Black Mesa!

Megjelent a Black Mesa!

Daniel D  2012.09.15. 14:09

Nem sok minden trtnik mostansg Half-Life tren a Valve hza tjn, amirl rdemes lenne beszmolni, azonban a tegnapi nap forradalminak nevezhet: hrom v kss utn vgre megjelent a Black Mesa! Na ez persze ebben a formban nem teljesen igaz, hiszen a Xen plyi, amikre tulajdonkppen mindenki vrt, mg nincsenek egszen kszen, ezrt a nagy utazsra az interdimenzionlis trben csak a ksbbiekben fog sor kerlni. Akrhogy is, legalbb egy idre vge a hossz vrakozsnak, s vgre megtudhatjuk, hogyan is trtntek azok az esemnyek, melyek egy egsz vilgot vltoztattak meg - Source motor alatt! Albb egy kis ismertett olvashattok, melyben beszmolok els benyomsaimrl is.


Nem tlzs azt lltani, hogy a maga idejben a Half-Life fantasztikus jtk volt. 1998-ban a szkriptelt, de maximlisan a belelst segt elsszemly nzpont esemnyek; a teljesen nma fszerepl; valamint az ellenfelek, mindenekeltt a katonasg kort messze megelz mestersges intelligencija olyan korszakalkot dolgok voltak, melyekre azta egy egsz iparg plt - hiszen ha nincs HL, nincs ma Steam sem. Jmagam is ezzel a jtkkal kezdtem az ismerkedst, s bizony a ltez sszes epizdjt beszereztem azta. Mikor 2004-ben jtt a msodik rsz, a Valve elhintett egy olyan inft, hogy az els rsz is t lesz portolva Source-motorra. Mindenki vrta, milyen llegzetelllt lesz a ltvny... s csaldniuk kellett. A portols ugyanis azt jelentette, hogy egy az egyben a rgi jtk volt, csak adtak hozz egy fizikai engine-t, az eget s a vizet pedig a kor kvetelmnyeinek megfelelre vltoztattk. Nagy bnatunkra pedig az azta megjelent High Definition Pack sem kompatibilis vele, gy aztn tnyleg csak a gyjtknek volt ajnlott.

 

Nhny lelkes amatr azonban nem trdtt ebbe bele, s elhatroztk, hogy megcsinljk a sajt vltozatukat. A csapat egyre csak ntt, elszntsgukat is belertve, mg maga a Valve is felfigyelt a projektre. Az jvhagysukkal s tmogatsukkal kszlt a projekt, mely ingyenesnek kszlt, hamarosan a Steam-rl is elrhet lesz, s mr azeltt begyjttt egy raklap "v MOD-ja" cmet, mieltt brki is egy percet jtszott volna vele. Az a frnya megjelensi dtum pedig egyre csak csszott: egy fantasztikus trailer 2009-re grte a megjelenst, ebbl aztn nem lett semmi, s hreket se nagyon kaptunk a projektrl. Mgnem egy pr hete kikerlt egy visszaszmll az oldalra, aminek leteltvel vgre elrhetv vlt a letlts. Azaz csak vlhatott volna: a nyilvnvalan hatalmas rdeklds miatt a szerver sszeomlott, a fejlesztk pedig gy prbltak segteni ezen, hogy sebtiben sszehozott torrent fjlok segtsgvel tettk egyszerbben letlthetv, megkerlve a kzponti szerver problematikjt. A valamivel tbb mint 3,1 GB-ot kitev jtk teleptje automatikusan a Steam mappba msolja a fjlokat, amibl ugye az kvetkezik, hogy a program meglte esszencilis. Azonban nemcsak ez kell, hanem egy tetszleges Source motoros jtk birtoklsa is, ennek hinyban a Steam azrt gyorsan lerntja neknk az els indts altt a Source Developer Kit 2007-es verzijt.

Telepts utn els indtskor mg elszszmtl magnak, majd (taln kicsit indokolatlanul hossz) tltst kveten bejn a fmen, mely mindig az adott plynak megfelel kppel ksznt, a HL2-hz hasonlan. Llegzetelllt, ahogy a sosem ltott, de a jtkban sokszor emlegetett Area 9 fplyaudvart ltjuk, a vonat indulsra ksz, az id pedig mennyi is lehetne a tbla szerint, mint 8 ra 47 perc? A belltsokat ttekintve nagyjbl a Source opcii fogadnak minket, de lehetsg van nhny Black Mess dolog ki/be kapcsolsra, ha szeretnnk, hogy simbban fusson. Ezutn rbktem az indtsra, s elindult a csoda. Minden, az utols csavarig minden a rgi volt az intrban, csak ppen elkpeszt grafikval. Mg a szvegek is ugyanazok voltak. St, mg ugyanott is tlttt a jtk, ahol rgebben :) Ez azrt megalapozta a hangulatot. Termszetesen nem lehetett minden ugyanolyan, szmtalan aprsgot mr ekkor is felfedeztem, amit a fejlesztk sajt tletknt raktak bele, s ez mg csak a kezdet volt. Az els rsz unsig ismtld biztonsgi rei s tudsai utn valdi feldls a klnbz karakterek ltvnya, na s az, hogy ni tudsokkal is tallkozunk. Ahogy haladtam a teszt-terem fel, minden htborzongatan ismers volt, de volt benne annyi j extra, hogy rdemes legyen felfedezni mindent: j dialgusok, eddig nem ltott helyisgek s emberek. Mg a riaszt megnyomhat gombja s a vcn trnol tuds is megmaradtak - ket a ma oly divatos achievement-szerzsi rendszerbe is beillesztettk, mellyel a jtk is br. Odalent aztn jtt Dr. Kleiner s Dr. Eli Vance, csak b hsz vvel fiatalabb kiadsban. Szmtottam erre, de a kivitelezsk mgis zsenilis volt. Az kln rm volt, hogy isten tudja, hogy de Kleiner megint a sajt szinkronhangjn, Harry S. Robins ltal megszlaltatva beszlt (nem, nem az 1-bl emeltk t, ahhoz tl j minsg volt a felvtel). Majd irny a teszt-terem, a katasztrfa, s egy msik jtk...

Ekkor jttem r, hogy a Black Mesra nem szabad gy tekinteni, mint egy egy az egyben msolat jtkra. Ez egy modern, a HL2 szellemben kszlt, a mai trendeket is meglovagol jtk, amitl nem szabad, de nem is kell az eld reprodukcijt vrni. Nekem az volt a meglep, hogy kzel sem volt olyan flelmetes, mint annak idejn az els rsz. Az a hangeffektjeivel, az atmoszfrjval, s a klns karakterekkel igazn rmiszt volt szmomra - itt viszont a korbbi baljs hang vszjelzket felvltotta egy mezei cseng, a zombik pedig az els plyn tucatszmra jnnek. Kicsit csaldsnak is tnt elsre, hogy ez valami mezei akcijtk lesz, de aztn megvltozott a vlemnyem. Eleinte nincs fegyvernk, egy biztonsgi r ksrget minket, aztn t megfojtja egy zombi, gy megrkljk a pisztolyt. Kicsit ksbb az ajt rsbe beszorult fesztvasat tehetjk a magunkv, s aztn tgethetjk vele az ellensg fejt. Mindezt a csodlatos grafika, a lenygzen hat fizikai engine, s a plyatervezk sajt kis tletei teszik mg szebb. A kiegsztsek nemcsak mezei betoldsok ugyanis, hanem a jtk szerves rszei, gy olyan helyeket is megismerhetnk, amiket eddig tutira nem lttunk. Mindezt a HL2-bl megismert rendszer vezrli, aminek ksznheten a mestersges intelligencia s a fizika tkletessge bortkolhat. Utbbinak br semmilyen kihatsa nincs a jtkmenetre, gyakran kerlnk azrt olyan helyzetbe, amikor egy-egy trgyat odbb kell vinni vagy a megfelel helyre illeszteni a tovbbjuts rdekben.

Mg nhny szt a grafikai kivitelezsrl. Ugye azt sejthettk, hogy a ltvny magrt beszl majd. Itt a srcok valban mindent kitettek magukrt: a hromlb kutyk szeme vilgt, a savkpk kaptak egy nagy vrs szemprat; ha vres lesz a keznk vagy savas, akkor az ugyangy ltszdik a fegyveren, ahogy a valsgban is rajtamaradna, mg le nem kopik. A sav kivitelezse pedig egszen elkpeszt: a rikt zld sznnel vilgt lttybe belpve radsul elhomlyosodik a ltsunk. Ki kell mg emelnem az ellenfeleket is, ugyanis a lnyek msfle helyzetekben bukkannak fel s tnyleges taktikt ignyel a legyzsk, mert mindegyik ellen ms a j. Azt mondjuk kicsit tlzsnak reztem, hogy a jtkot eleinte indokolatlanul telepakoltk headcrab-ekkel s zombikkal, tllhorrorr degradlva az els plykat. A szrnyeket (s persze a katonasgot) az eldbl megismert fegyverekkel gyeplhatjuk, melyeken vgeztek egy kis finomhangolst. Elszr is, nem mindig ott kapjuk meg az adott fegyvert, ahol azt egybknt vrnnk. Msrszt egy kicsit javtottak a balanszon is: az eddig meglehetsen gyengus s csak a lszerkszletre tmaszkod gpfegyvert feljavtottk, gy mr hasznlhat lett - cserbe viszont kevesebb hozz a lszer s azt is iszonyat gyorsan kpes eldarlni. Harmadrszt nhny fegyver j kpessgeket kapott, amik csak aprsgok, de nyilvn hasznt vesszk. Ilyen pldul, hogy a grntot immr nemcsak dobni lehet, hanem gurtani is, de ilyen a revolver clz-funkcija, amit n szemly szerint feleslegesnek s inkbb zavarnak tartottam.

Nem tudom, a kzeljvben lesz-e vgigjtszs, hiszen aprbb nanszokat leszmtva egy az egyben igaz r a HL gaming guide-ja, de megfelel ignyek esetn persze lehet rla sz. Nlam az els benyomsok alapjn 9-es a 10-bl, valban megrte vrni r.

Pozitvumok:

  • Nagyszeren msolja az eredeti Half-Life-ot, csods kntsben
  • Az j tletek jl illeszkednek a jtkmenetbe
  • Olyan, mint egy HL2-vel kiforrasztott HL1

Negatvumok:

  • Nha indokolatlanul hossznak tn tltsi id
  • A hangulat egy rsze a modernitssal elveszett
  • A Xen-t csak ksbb kapjuk meg, most mg nem jtszhatjuk le

Zrsz: aki esetleg nem tudn, hol kell letlteni: http://release.blackmesasource.com/ - de nemsokra Steam-en is megjelenik!

 
Men
 
Half-Life
 
Opposing Force
 
Blue Shift
 
Half-Life 2
 
Episode One
 
Episode Two
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
Egyjtkos MOD-ok
 
Linkajnl
 
The time is...
 
Black Mesa
Black Mesa
Megfelel-e a Black Mesa az elzetes vrakozsoknak?

Igen, nagyon llat!
MOD-hoz kpest nem is olyan rossz
Jl tadja a Half-Life 1-et, de semmi tbb
Az eredeti HL jobb volt
A fejlesztk nem hasznltk ki a Source adta lehetsgeket
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!