Half-Life 2 – Szerintnk
Galoo & Shanyey 2004.12.30. 17:21
Vgre eljtt a tli sznet, s eljtt az id, amikor belphettnk a Half-Life 2 birodalmba. A jtkrl fogalmazott vlemnynket az albbiakban tallod.
A sznet els hetben megrkezett hozznk a vrva vrt Half-Life 2. Kvetkez lersomat csak ltvny alapjn ksztettem, ugyanis id s lelki er hinyban nem lhettem a gp el. Btym, akit a jvben csak Shanyey nven fogok emlegetni, kzel 3 nap alatt vitte vgig a gmt. Ebben a cikkben teht kettnk vlemnyei, tapasztalatai szerepelnek.
Br a gp alkalmatlansga miatt nem futtathattuk max., vagy legalbbis magas grafikn a jtkot, az intro mg gy is szemreval, ignyes meglepetsknt rt bennnket. Aztn a mogorva, kegyetlen rkkel val tallkozs, na meg a jtsztr… H, ht nem semmi! Nem sokkal ksbb sszefutottunk az els rszbl mr ismers Barney Calhounnal, akinek arct a ksztk rendesen tfaragtk. Ugyangy bmultuk a jtk tbbi karaktert, st, kln kiemeltk, hogy mg ilyen alacsony grafika mellett is mennyire leth pldul a hozznk csatlakoz felkelk tekintete, pedig nem k a legfontosabb NPC-k. Ezenkvl aminek mg nagyon rltem: szinte mindenhol a megszokott, eredeti hangeffekteket hallhatjuk, s tetszs szerint lehet varilni, hogy legyen-e zene jtk kzben. n inkbb erre szavazok, egyltaln nem rossz a jtk soundtrackje.
A plykra sem panaszkodhattunk (Pedig n szemlyesen nem lttam tbbek kzt a temets plyt sem ---Galoo). Ha nem is jrtunk az univerzum minden pontjban, a vroson – nevezetesen City 17-en – rendesen vgiggzolhattunk. Radsul nem csak gyalog, ugyanis elg sokat kellett hidroplnnal, vagy ppensggel minidzsippel krzolnunk kifel.
Ja ja: kifel. A cl ugyanaz, ami az els rszben: „Minl gyorsabban menekljn ki ebbl a vrosbl, Dr. Freeman!”
Na, igen, csakhogy ez valahogy nem olyan knny, mikzben az ember nyomban Combine Soldierek loholnak, a homokbl risi, szcskkre emlkeztet Hangyk trnek rnk, s a vz all felbukkan gusztustalan zombik foga is a csontvelnkre fj.
Egyszval: aki nem elg gyakorlott gamer, az soha a bds letben ne kezdje a jtkot Easy nehzsgi foknl durvbbal, mert mg gy is megeshet, hogy egy-kt plyt nyomdafestket nem tr szavak hasznlata mellett fog jratltgetni.
A kvetkezben rvilgtannk a Half-Life 2 szpsghibira (mr ha annak lehet nevezni ket J):
Rgtn az els, ami speciel csak engem zavart: az ok, hogy Half-Life 2, de Half-Life-fal egytt mr nem megy annyira. Ezzel csak annyit szeretnk kifejezni, hogy valahogy nem hasonlthat a msodik rsz hangulata az elshez. Nincs az a kellemesen nyomaszt rzs, hogy soha nem jutok ki innen (Pontosabban van, csak nem annyira htborzongat a vros lgkre miatt…). Nyilvn egy vrosban nem lesz az ember olyan knnyen klausztrofbis, mint egy fldalatti, titkos kuatbzisban… De ez csak az n vlemnyem.
Msik, hibnak nem igazn nevezhet dolog az, ami valsznleg a forrskd-lops miatt nincs a jtkban: a sokat emlegetett UNscriptelt jelenetek: egyszeren nincsenek.
Na s persze az elmaradhatatlan kis bugok: ha nem is olyan idegest, de elg g, amikor egy risi Hangya egyik lba a szabadban van, amg maga a dg az pletben tartzkodik. Persze, ez mr emltsre sem mltand, lehet, hogy szintn az alacsony grafikai belltsok miatt jelentkeztek.
Vgl sszestett vlemnynk (haha):
Shanyey: 95%
Galoo: 96%
U.I. Shanyeytl: gy rzem, fleg a karakterek miatt nem voltam annyira szomor a befejezsnl, mint pl. a kidolgozott jellem fszereplkkel megldott Mafia-nl. Nem reztem, hogy „francba, mr vge van!”.
Hozzfzs Galootl: Az lehet, de legalbb olyan befejezst kapott, ami miatt minden rajong krmt rgva, remegve vrja a folytatst – mert az is lesz!!!
|