Már sokat gondolkodtál azon, vajon a Half-Life miért Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol szó: felezési idő. Viszont itt nem egy focimeccsról van szó! :)) Ez kőkemény fizika, hölgyeim és uraim! S most íme a fogalom:
FELEZÉSI IDŐ: az az idő, amely alatt a radioaktívan bomló atommagok fele elbomlik. Ez a különböző elemek esetén sőt minden izotópjánál más és más. A másodperc tört részétől milliárd évig terjedhet ez az időtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktív bomlás üteme SEMMIVEL sem befolyásolható...
Gondolom, mostmár mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))
Felmérés
Kíváncsiak vagyunk, mennyi visszatérô "vendég" van köztetek...
Mennyit lógsz az oldalon?
Amikor csak idôm engedi (49 / 17%)
Néha-néha felnézek (79 / 27%)
Elôször vagyok, de még jövök (116 / 40%)
Elôször vagyok, de nem hiszem, hogy jövök még (44 / 15%)
A pálya elején rögtön szembesülünk a helyzettel. Adva van a katonaság, valamint egy böszme nagy Garg. Valamint van egy újabb vasúti szerelvény is, amely azonban nem tud továbbmenni, mivel nincs feszültség alatt. Első feladatunk tehát a következő: helyreállítani az áramellátást. Erről a haldokló biztonsági őr is tájékoztat minket a váltóállító berendezés mellett. Induljunk is meg egyenest, közben belefér egy pár Vortigaunt, meg a vakolatpergés látványos effektje. Ezen a szinten igazából nincs sok probléma, a pálya meglehetősen lineáris, gyakorlatilag csak előre (és fel) kell mennünk, valamint péppé kell lőni mindenkit, aki az utunkba kerül. Ez többnyire a katonaság képviselőiből áll. A lényeg a következő: az egyik sarokban majd lesz egy teherlift, azzal le kell menni egy szintet. Aztán még lejjebb, egészen a gépházba (a fal mögött bujkáló zombira vigyázni a lépcsőn lefelé). Idelent feladatunk kettős lesz: egyrészt szét kell verni a dobozokat, melyek a szivattyú rendes működését akadályozzák, majd a közelben be kell kapcsolni az áramellátást is. Eddig oké is lenne, azonban sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet. Vissza kell mennünk egészen a Garghoz, majd a szemközti hatalmas járatba kell befutnunk előle. Ennek a végén van egy kapcsolóterem. Gyorsan kell cselekednünk, mert a lény a nyomunkban van. Üzemeljük be a főkapcsolónál is az áramköröket, majd rejtőzzünk el. Megérkezik a Garg, de nagy meglepetésére az áram darabokra robbantja egy szemvillanás alatt. Most, hogy szabad az út, és minden megy, menjünk vissza a vonathoz, és álljunk rá a váltóra. Menjünk vissza a biztonsági őrhöz, és forgassuk el a váltót. Ezután már könnyűszerrel továbbmehetünk a vonattal.