Már sokat gondolkodtál azon, vajon a Half-Life miért Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol szó: felezési idő. Viszont itt nem egy focimeccsról van szó! :)) Ez kőkemény fizika, hölgyeim és uraim! S most íme a fogalom:
FELEZÉSI IDŐ: az az idő, amely alatt a radioaktívan bomló atommagok fele elbomlik. Ez a különböző elemek esetén sőt minden izotópjánál más és más. A másodperc tört részétől milliárd évig terjedhet ez az időtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktív bomlás üteme SEMMIVEL sem befolyásolható...
Gondolom, mostmár mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))
Felmérés
Kíváncsiak vagyunk, mennyi visszatérô "vendég" van köztetek...
Mennyit lógsz az oldalon?
Amikor csak idôm engedi (49 / 17%)
Néha-néha felnézek (79 / 27%)
Elôször vagyok, de még jövök (116 / 40%)
Elôször vagyok, de nem hiszem, hogy jövök még (44 / 15%)
Ez a pálya az egyik leghosszabb és legakciódúsabb, így hát csak a lényegre szorítkozom. Szóval, a katonaság és az idegen hadsereg teljesen ellepte a terepet, és egymással is előszeretettel küzdenek, de természetesen velünk még inkább. Rövid mászkálás után egy gáthoz kell jutnunk. Mivel innen út nem igazán vezet (az Opposing Force-ban majd fog) tovább, ugorjunk be a vízbe. Végezzünk a hallal, majd forgassuk el a víz alatt lévő kereket. Ezután a gát falán megnyíló kapun keresztül ússzunk át a gát túloldalára. Kissé ázottan keveredünk elő a túloldalon, ahol egy ideig csak felfelé kell mennünk, hol létrákon, hol sziklaszirteken. Mindezt egy helikopter támadása közben. Továbbjutni csak a falak tövében rejtőző réseken tudunk. Újabb meglepetésként a Headcrabek a homokban rejtőzködnek, ráadásul egy-két karom is nehezíti a dolgunkat. Nem sokkal később a tériszony törhet ránk, ugyanis egy sziklafal tövében kell egyre feljebb és feljebb mászni, miközben természetesen támadnak is. Az egyik félreeső zugban találunk egy rakétavetőt, melyet rögvest használnunk is kell, mert egy helikopter támad ránk. Ha lezuhant, mászhatunk tovább, a fal tetejéig. Odafent se sokkal jobb a helyzet, sőt, hogy még izgalmasabb legyen, már tankból is lőnek ránk. Ezek a monstrumok csaknem sebezhetetlenek, de egy gyenge pontjuk mégis van. Mindössze egy rakétát kell lőni a lövegtornyukba, és akkor felrobbannak. Persze ahhoz hozzájuk is kell férni. De ha végeztünk velük, mehetünk tovább. A következő problémát mesterlövészek jelentik, akik az épületek tetején tanyáznak. Velük egy jól irányzott gránát feldobásával lehet végezni. Ugyanígy ajánlott a gránát az ez után következő aknamezőn is, az ugyanis kirobbantja a helyéből a föld alá telepített szerkezeteket. Ha ezt is túléltük, és átmásztunk a szögesdrót alatt, akkor az út végére érünk; robbantsuk szét a trafóházat, ennek következtében a mellette lévő villanyoszlop kifordul a helyéből, és rádől a tetőre. Mi pedig könnyűszerrel felmászhatunk rajta. A tetőn keresztül aztán bejuthatunk az épületbe. Benn egy tudós figyelmeztet minket, hogy minden alá van aknázva, egyetlen rossz mozdulat, és vége mindennek. Ez egészen addig okés, míg a Headcrabek nekünk nem ugranak a nagy teremben: ők is beleugorhatnak a lézerfénybe, végezzünk hát velük még a támadásuk előtt. Jussunk fel valamiképp a lift vezérlőjébe, és üzemeljük be azt. Majd, mivel más út nemigen kínálkozik, a dobozokról ugorjunk be az aláaknázott liftbe. Nyomjuk is le a lift gombját. Egy alagsori részbe kerülünk, ahol felvehetünk egy idegen fegyvert is, mely egyes ellenfelekre jól hat (nyomkövető), és ráadásul még lőszert sem fogyaszt. Ezután rémes csata következik a Vortigauntokkal, szerencsére egy gépágyú is a segítségünkre lesz ebben. Majd újabb tank következik, és azután újabb harc. Egy épületbe juthatunk be, ahol egy készséges biztonsági őr ellát minket minden földi jóval. Ha megvagyunk, másszunk ki az épület ablakán, majd a párkányon végigsétálva a szomszédos romos épület oldalán található létrát vegyük célba. Ugorjunk rá, másszunk fel, majd igyekezzünk jól irányzott ugrásokkal átjutni a túloldalra. Ezután újabb csatának lehetünk szemtanúi, küzdjünk hősiesen, majd a nagy gépágyú segítségével robbantsuk be a hangárajtót. Továbbhaladván az idegen organizmus segítségével ugrassunk fel a tetőre. Rövid mászkálás után bejutunk egy szellőzőbe, ahol kis robbanó idegen lényeket találunk. Ránk is veszélyesek, de azért párat magunkhoz veszünk. A szellőző végében nagy hasznát is vesszük, a katonák ugyanis megtámadnak minket, de ha ledobálunk nekik pár lényt, azok szétszedik őket. A javítóműhelyből az autóemelő segítségével lehet kijutni. Kint újra be kell robbantani az ajtót, majd újabb csatába keveredünk. Ugrassunk fel az épület tetejére, majd onnan ugorjunk be a csatornába. Vigyázzunk, mert ahogy bemegyünk, egy katona gránátot dob a csőbe. Amint ez megtörténik, hátráljunk be a vízbe, és bukjunk le, mert a robbanás elég kellemetlen lesz. Másszunk ki a cső végén, küzdjünk egy sort, majd keressük meg a kerékkel nyitható csővezetéket, és nyissuk azt ki. Másszunk át rajta. A végén találkozunk egy biztonsági őrrel, aki továbbvihet minket, de csak akkor, ha előzőleg megtisztítjuk a terepet. Menjünk le, és végezzünk minden ellenséges létformával. Ha ez megvan, hívjuk magunkkal az őrt, aki kinyitja nekünk a parkoló ajtaját. Nos, a helyzet odabent se túl jó. Egy hatalmas Garg vesz minket üldözőbe. Rohanjunk, ahogy csak tudunk, míg ki nem jutunk a szabadba. Itt nyerünk egy kis haladékot, addig is ugrassunk fel a magasban lévő vezérlőpultig. Ez egy bombázónak a térképe. Nem olyan nehéz rajta a tájékozódás, a karok segítségével célozzuk be rajta az ajtónak a helyét, ahonnan jöttünk. Nem sokkal később a Garg áttöri a kaput, ekkor nyomjuk meg a piros gombot, mire a bombák pont telibe kapják, és darabokra robban. Ezután bombázzuk le az északnyugati oldalon lévő két falat, majd a villanyoszlopot, végül pedig az ajtót is. És ezen az általunk kirobbantott úton már nyugodtan mehetünk tovább.