Half-Life Nosztalgia Projekt
Daniel D 2006.03.28. 14:32
Amikor 1998-ban a Half-Life megjelent, jött, látott, és győzött. Mégis, mire idáig eljutott, rengeteg változtatást hajtottak végre rajta, s a végeredmény vajmi kevéssé emlékeztet az eredeti koncepcióra. Néhány fanatikus úgy döntött: felkutatják az eredeti nyersanyagot, hogy együtt gondolkozhassunk azon, mi lett volna, ha…
Nos, azt kell, hogy mondjam, a változások előnyére váltak. Mondták annak idején, hogy a HL a Quake 2 engine-jét használja, de valójában saját fejlesztés volt (a Quake 1-ből gyúrták át). A régi screenshotokat elnézegetve örülhetünk a változtatásoknak: ez a képi világ a DOS-korszakot idézi vissza (ne feledjük, hogy a HL-t 1994 végén kezdték el tervezni, és 1996-tól kezdett tető alá kerülni a végleges projekt). A képek némelyikén a régi 3dfx logó díszeleg, az akkoriban terjedő 3D gyorsítás előnyeit kihasználó projektet láthattunk már ekkor is. A felvételeken olyan helyszínek is láthatóak, melyek végül kimaradtak: például egy oszlopos csarnok az USA jelképével, a sassal a padlózaton.
*
Már ezen a képen is jól látszik, hogy a HUD is igen puritán módon néz ki, az Alien Controller grafikáján pedig jó nagyot változtattak. Egyedül talán a katonák nem változtak küllemre semmit: az egyik képen éppen a Blast Pit csatornarendszerében támadnak ránk (a valóságban ez a rész kimaradt) ugyanazzal a szögletes testfelépítéssel, amin majd csak 2001-ben a High Definition Pack változtatott. Az Alien Gruntok is maradtak ugyanazok a behemótok, leszámítva hasukból kilógó csápjukat, ami akkor még nem volt. A legbrutálisabb változás a kis arctámadó Headcrabek terén történt: eredetileg ugyanis lila hasú (!) szőrpamacsra emlékeztető jószágok voltak. Kimaradt egy Diablo nevezetű, leginkább óriás Alien Slave-re emlékeztető szörny, és a zombik is jóval életszerűbbek lettek (nem csak 20 poligon az egész). A korai képeken még az is jól látható, hogy élőhalott barátaink arctámadói nem a fejre nőttek rá, hanem mellé, sőt az is, hogy a kis vacak Houndeye kutyusok ekkor még a hátsó harmadik lábukon is meg tudtak állni.
*
Ezt a képet meg okulásul rakom be, hogy mindenki lássa: bizony érdemes volt változtatni. Ez a biztonsági őr azért eléggé gáz…
Az eredeti sztoriban benne lettek volna Gordonhoz hasonló, Lambda-védőöltözékes tudósok is, de ők kimaradtak, csakúgy, mint Gordon felesége, Gina, akit végül a Hazard Course pálya trénereként benne hagytak a játékban.
Már akkor is ódákat zengtek a Half-Life-ról, amikor az csak alfa állapotban leledzett. Egy 1997-es újságcikk szerint a mesterséges intelligencia lenyűgözőnek ígérkezik, a Quake 1 engine-je pedig eléggé fel van turbózva, hogy megfeljen az új igényeknek. Nos, azt kell, hogy mondjam, az idő igazolta a várakozásokat, és nagyon jót tett neki a hosszú fejlesztési idő :)
FONTOS! Mindenkinek szíves elnézését kérem, amiért a képek nincsenek beszúrva, de ezek az istenverte gépek nem kiszámíthatóak. Pár napon belül megoldom, addig is köszönjük Danielnek a cikket!
Galoo
|