Már sokat gondolkodtál azon, vajon a Half-Life miért Half-Life? Azt hiszem, azt mindenki tudja, mit jelent ez az angol szó: felezési idő. Viszont itt nem egy focimeccsról van szó! :)) Ez kőkemény fizika, hölgyeim és uraim! S most íme a fogalom:
FELEZÉSI IDŐ: az az idő, amely alatt a radioaktívan bomló atommagok fele elbomlik. Ez a különböző elemek esetén sőt minden izotópjánál más és más. A másodperc tört részétől milliárd évig terjedhet ez az időtartam...Mellesleg megjegyzem: a radioaktív bomlás üteme SEMMIVEL sem befolyásolható...
Gondolom, mostmár mindenki sokkal okosabban mehet aludni, mint amilyen okos volt :))
Felmérés
Kíváncsiak vagyunk, mennyi visszatérô "vendég" van köztetek...
Mennyit lógsz az oldalon?
Amikor csak idôm engedi (49 / 17%)
Néha-néha felnézek (79 / 27%)
Elôször vagyok, de még jövök (116 / 40%)
Elôször vagyok, de nem hiszem, hogy jövök még (44 / 15%)
A bázis következő épületegyüttese a tábla tanúsága szerint az Idegen Lények Megfigyelési Területe. Szerencsére az itt vizsgált lények nem sok vizet zavarnak, sőt, némelyiküket egész hasznosnak fogjuk találni a későbbiekben. A lifttel történő utazás után egy üvegházban kell felvennünk velük a harcot, majd az itt található ajtón bemenve át az idegentárolóba. Az itteni lift nem működik, helyette másszunk ki a tetejére, itt lesz egy létra, amit már bátran használhatunk. Fent lesz egy másik lift, ez már üzemképes. Hosszú, nagyon hosszú üvegfolyosók következnek, melyek egyikében sem találkozunk semmivel és senkivel. Az egyik végén végre le tudunk mászni az idegenek közé, akik terráriumukban szemmel láthatóan jól érzik magukat. Néhány helyiség után az egyik szobában videofilmet tekinthetünk meg a plafonról lelógó csápok segédkézként való használatáról, majd a szemközti szobában fel is vehetünk egyet, mely fegyverként is nagyszerűen funkcionál. Ugyanúgy, mint az idegen „rakétavető”, ez is igen jól használható. A nyelve csak idegen anyagon tapad meg, de ahová kell, ott úgyis lesz ilyen. Például a szomszédos szobában, ahol így kell átugrani a túloldalra. A következő teremben vigyázzunk a csápokkal, majd egy rövid liftezéses rész után a Half-Life-ból már ismert karmok támadnak ránk. Ha rájuk lövünk, átmenetileg elrejtőznek, de ugyanúgy, mint az előző részben, megölni nem lehet őket puszta fegyverrel. Helyette dobjunk el gránátot, mert hangra mennek. A második feje felett lesz egy szellőzőnyílás, célozzuk be a csáppal, majd húzzuk fel magunkat. A szellőzőrendszerből kijutva rádiót találunk: valakik segítségre szorulnak, nem is olyan messze innen. Kapcsoljuk ki a ventilátort, majd bújjunk be a másik szellőzőnyílásba.